Paraku läks diil lörri. Osade asjaga seotud inimeste väitel vastas lennujaam jaapanlastele, et nad ei suuda kahe tunniga Boeing 747 tankida, sest pütid asuvad Maardus ja kiireks tankimiseks oleks tarvis kahte autot. Ühesõnaga jaapanlaste tšarterlennud (millest oleks võinud saada jätkusuutlik projekt) läksid hoopis Riiga.

Jaapanlased ei jäänud ka Riias rahule ja nüüd pole neid Baltikumis enam üldse.
Praegu ütleb lennujaam, et oleksid valmis tankima küll, kuid toona läks kellegi apsu tõttu Tallinna lennujaamast jaapanisse kiri, et tankida ei saa.

Vastab Erik Sakkov, Tallinna lennujaama juhatuse liige:

Tegevus toimus 2009. aasta jaanuaris. Oli võimalus saada Tallinna Jaapani tšarterlennukeid ja turiste. Jaapanlased küsisid küsimusi ja kaalusid variante. Lõppulemusena otsustasid Riia kasuks ja tegid paar lendu. Nii see jäigi. Miks nad Tallinna ei katsetanud? Küsige jaapanlase käest. Aga… pettunud aktiivsed (Eesti) asjaosalised levitavad siiamaani versiooni, et Tallinna Lennujaam vastas jaapanlaste kütusesoovile eitavalt. See on vale. 

Jaapanlaste tankimissoovile vastasid nii lennujaam, kui kütusefirma jaatavalt. Olgu siinjuures täpsustatud, et lennujaam ise kütust ei müü.

Väljavõtteid kirjavahetusest lennufirma ja kütusefirma vahel (me ei avalda, kes nimeliselt ja mis firmad nimeliselt):
Potentsiaalne klient:
Is it possible to refuel to our charter flights with following schedule?
SA 1500Z/1800L SD 1900Z/2200L (Refueling time is 1830L-2130L)
The estimate fuel load is 120m3

Do not we need to worry about the fuel storage capacity at TLL Airport?
Eesti kütusefirma:
No problem with refueling time since February 2009 when our new refueller T35 will be operational – before that refuelling may take time bit longer (18:30L-22:00L).
No problem with quantity of 120m3.

Lennujaam (Eesti asjaosalistele):
Meile teadaolevalt kulub näiteks 120 m3 kütuse tankimiseks vähemalt 140 minutit. Tankimise aeg sõltub ka tankimise kellaajast ehk näiteks tipptundidel ning regulaarlendude tankimisvajadusest tulenevalt võib eelpoolmainitud aeg olla pikem. Tankimiskapatsiteet suureneb meil eeldatavasti lähikuudel veelgi seoses täiendava tankimisauto saabumisega ning samuti uue kütuselao valmimisega järgmisel sügisel.

Tegelikud otsuseid mõjutanud asjaolud on teada ainult jaapanlastele.
Kui lennujaam ja kütusefirma oleksid kirja lõppu lisanud lause: “Kallid sõbrad, te olete meie jaoks olulised kliendid, me tangime teie lennukit suurima rõõmuga igal ajal, igas kohas ja iga kestvusega, kasutades selleks kõiki olemasolevaid vahendeid, kaasa arvatud vennalikku abi naaberrikidelt", poleks kellelgi võimalik lennujaama ja kütusefirmat tehingu ärajäämises süüdistada. Aga ei ole võimalik ka praegu süüdistada.
Ju olid jaapanlaste jaoks määravad mingisugused muud logistilised asjaolud.

Lõpetuseks: lennujaam teeb kõik ja veelgi rohkem, et kasutada ära iga väikseimgi võimalus lennuliikluse arendamiseks, eestlaste reisimisvõimaluste parandamiseks ning välisturistide toomiseks.