Inimesed viivad üha rohkem rõivaid keemilisse puhastusse. Nad ei lase neil enam nii mustaks minna kui masu ajal.

Hambaproteeside tegijad saavad jälle tellimusi. Masu ajal jätsid inimesed “ootamatuste” tõttu proteesi võtmisele tulemata. Hambaaukude korral paluti järelmaksu või “raviti” ise – Ibumaxiga.

Toidupoodides on kasvanud sinkide läbimüük, pisut vähenenud keeduvorstide oma.

Tänavu esimese nelja kuuga avaldati CV-Keskuse tööportaalis ligi 12 000 uut tööpakkumist. Kaks aastat tagasi samal perioodil oli tööpakkumisi 4400.

Uute sõiduautode müük on võrreldes möödunud aastaga kasvanud kaks korda. Tähelepanuväärne on, et suureneb väiksemate autode osakaal – see näitab, et autot julgevad soetada ka vaesemad inimesed.

Masu ajal kasvas tublisti ristsõnade müük. Praegu on alanud vaikne langus.

Masu ajal hakati lähimatesse linnadesse (Helsingi, Riia) sõitma laeva või bussiga. Nüüd on taas lendama hakatud ja turistiklassi kõrval kasvab äriklassi populaarsus.

Tasapisi on taas hakanud toimuma rajatagused koolitusreisid.

Alates märtsikuu teisest poolest on oluliselt elavnenud kallima fototehnika (peegelkaamerad, objektiivid, stuudiovarustus) müük, mis masu perioodil peaaegu nulli kukkus. Kasvab ka suureformaadiliste trükiste ja stuudiopildistamiste hulk.

Ekspressil ilmus läinud nädalal tänu reklaami kasvule uue ­ajakirjaliku formaadi ajastu kõige tüsedam number – 88 lehekülge. Kuku Raadios anuvad helirežissöörid saatejuhte, et nood teeksid saate viis minutit õigest ajast lühema, kuna reklaami on kole palju.

Eestlased ostavad rohkem valmistoitu – masu ajal üritati ise sagedamini süüa teha.

Õllemüük näitab väikest kasvutrendi.

Tööandja peab sobivate inimeste leidmiseks rohkem panustama, tööpakkumist kõvasti reklaamima ja ettevõtet kandideerijatele müüma – sarnane olukord valitses aastal 2007.

Osta.ee kuulutusteportaalis on alates eelmise aasta lõpust märgata oksjonite lõpphindade tõusu. Üha enam ilmub müügile kallimaid tooteid: autosid ja kinnisvara. Inimesed panustavad ka meelsasti heategevuslikesse oksjonitesse: see näitab selgelt, et rahval on juba võimalus toetada abivajajaid.

Masu ajal ilmus uusi raamatuid tunduvalt vähem kui varem. Praegu on nimetuste arv taas kasvuteel ja inimesed ostavad kallimaid raamatuid.

Masu ajal lükkasid inimesed viimase võimaluseni edasi just jalatsite ostu, sest need on suhteliselt kallid. Praegu on jalatsid Tallinna Kaubamaja üks kiiremini kasvavaid tootegruppe.

Kosmeetika müük tõuseb jälle.

Masu ajal suurenes raamatute laenutajate hulk märkimisväärselt. Laenutajad tahtsid kergemaid, positiivsemaid raamatuid ning eneseabi, käsitööd ja juhtimist käsitlevat kirjandust. Samuti käis raamatukogudes rohkem internetikasutajaid.

Jalgrattaid on hakatud hästi palju müüma, ka linnajalgrattaid, sest bensiin on kallis ja rahvas üritab rohkem kondiauruga liigelda. Samamoodi ostetakse palju rulluiske ja rulasid.

Ööklubisse julgetakse tuua kvaliteetsemaid ja kallimaid artiste. Nädalavahetuseti on ka rohkem konkureerivaid üritusi.

Coca-Cola Plaza tõstis kinopileti hindu.


Ja lõpetuseks kuulsa Villu ­Parveti sõnad: “Ükskõik mida tütarlapsed ise räägivad, on masu teinud oma töö. Ok, võib-olla on liialdatud väide, et kui varem pidi noormees tähelepanu ja huvi äratamiseks rääkima sellest, milline vinge auto ja maja tal on, siis nüüd piisab lihtsalt vihjest sellele, et tal on oma elukoht, aga ausalt: palju pole vaja.”