Kolm nädalat tagasi tunnistati vähempakkumise võitjaks hiinlased, kes küsisid hinnaks 37,4 miljardit leooni (132 miljonit krooni). Eestlaste pakkumine oli kahe miljardi leooni võrra suurem. Lisaks heitis kohalik maanteeamet MITCO-le ette väheseid kogemusi ja puudulikku dokumentatsiooni.

Sisuliselt seljatas elevant kirbu. China Railway Engineering on maailma suurim ehitusgrupp 31 tütarfirma ja 284 000 töötajaga. Kontsern on ehitanud ligi kuus miljardit ruutmeetrit hooneid, üle 3000 kilomeetri tunneleid ja sildu ning pannud maha raudteed koguses, millega saaks maakerale ringi peale teha.

180 miljardi kroonise käibega Hiina koljatile on Hallikul ja Soomeril vastu panna 120 miljoni kroonise käibega firma SMR Teed, mis hooldab teid neljas Tallinna lähivallas ning on osalenud alltöövõtjana kohalikes tee-ehitusprojektides.

Bergmann viibib Sierra Leones ja polnud viletsa telefoniühenduse tõttu tabatav. Hannes Hallik kuulis hanke kaotusest Ekspressilt. "Meile pole mingit ametlikku vastust veel laekunud," ütles ta, tunnistades hiljem muigega, et hiinlaste "kahurid" on tõesti "pisut" suuremad.

Halliku sõnul oli see MITCO-le Sierra Leones kolmas kaotatud hange. Pakkumine vormistati tema sõnul igati korrektselt ning erilisi kogemusi väljastpoolt Eestit seejuures ei nõutud. "Aga seal võivad tingimused poole hanke pealt muutuda," ütles Hallik, tunnistades, et korruptsiooni on Sierra Leones küllaga.