Hiinlased soovisid sellegipoolest alustada ülejäänud 15 veduri ehitamist. Eestlased teatasid, et see ei lähe läbi, sest veel esimenegi masin pole katseid läbinud. Teste korraldab Tehnilise Järelvalve Amet.

Lepingus toodud tärmini kukkudes lõpetas EVR Cargo lepingu ja sai tagasi ka 15 protsendi suuruse ettemaksu, sest sel oli panga garantii.

Hiinlased soovivad endistviisi oma vedureid Eestisse müüa. Väidetavalt on EVR Cargo seniste katsetuste tulemusel veduritega rahul. Kuid nüüd on eestlastel võimalus tingida nii vedurite koguse kui hinna asjus.

Eesti Ekspress kirjutas kaks aastat tagasi, et hiinlastele lubatud hind oli kahtlaselt kõrge. Üks vedur maksis 1,9 miljonit eurot, kuigi omahind pidanuks jääma miljoni euro piiresse.