02.09.2010, 00:06
Erki Nool võitleb “parmu-odekolonniga”
Nool usub, et kui Troinoi ja Lemon oleksid kallimad, ostaksid “parmud” neid vähem.
FOTO:
Ühel möödunud aasta sügispäeval jalutas Erki Nool Kadri¬orus. Teel oma poja koolini jäi talle juhuslikult silma kolm tühjaksjoodud odekolonnipudelit. Ja tal tekkis mure: “Me ei tohi lasta kasvada peale järgmisel odekolonnipõlvkonnal. Me peaksime kõigepealt korrastama salaalkoholi turu. Alkoholismi vastu võitlemine ei ole ainult viina hinna tõstmine! Ja me ei tohi lõpmatuseni ettevõtjat karistada.” Nool hakkas uurima “parfüümijookide” turgu ning leidis, et 2008. aastal toodi Eestisse odekolonni sisse 176 000 liitrit. Järgmise aasta kümne kuu pärast oli see kogus juba umbes 200 000 liitrit. Tal tekkis idee maksustada odekolonnid aktsiisiga: ühe liitri parfüümi pealt võiks riik võtta 100 krooni aktsiisimaksudeks. “See paneks ühe 200milliliitrise Troinoi pudeli hinnale 20 krooni otsa, see oleks siis 33 krooni ja hakkaks konkureerima Laua Viinaga. See juba häiriks “bomžide” valikuid,” usub Nool. Loomulikult ei saaks sellisel juhul eristada Lemonist või Troinoist näiteks Hugo Bossi lõhna. Aktsiisi suhtes oleksid nad ju ühes tootesegmendis. Kallite parfüümide tarbijad aga nii hinnatundlikud ei ole. Rahandusministeeriumi inimestele see initsiatiiv paraku ei meeldi.