Tema vastas istuv kleenuke noor advokaat Elmer Muna on kogukal Vesteril harja punaseks ajanud. Muna väidab, et tema klient, juudi ärimees Igor Raikhelgauz ostis 2008. aastal Vesterilt 6,6 miljonit krooni maksva superluksusliku sportauto Gemballa Avalanche. Raha maksis ilusti ära, kuid Vester ei suutnud autot Saksamaa tehasest tarnida. Nüüd nõuab Raikhelgauz Vesterilt hüvitist ja ähvardab tema autoäri pankrotiga.

Selline süüdistus ei lähe kokku Vesteri renomeega. Mitut mainekat automarki Eestis esindav mees väidab, et tunneb Gemballa tuunimistehase omanikke väga hästi ning võib sealt hankida mis tahes “iluduse”.

Kõnealune Gemballa Avalanche, milliseid on maailmas vaid kaks, seisis Vesteri kinnitusel pool aastat Kadaka teel salongis ja ootas ostjat.

“Hoiasin korduvalt, et viigu masin ära. Ajasin veel Hummerid sellele ette, et liiga palju tähelepanu ei ärataks. Aga järele ei tuldud ja ma kasutasin õigust auto maha müüa,” räägib Vester.

Raikhelgauz ärritus ja tuli välja paberiga, millega Vester võtnud kohustuse kahjud hüvitada. See tüli jääb mõneks ajaks kohtuveskite jahvatada.

Autoäri läheb pankrotti, aga mis siis

Kuradile see autoäri, Hiina ootab! Nii mõtleb ärimees Vester, kelle kolm firmat on korraga pankrotistumas. Ta kohtub Ekspressiga laupäeva hommikul. Ütleb, et on juba kella kahest öösel üleval, sest pidas oma uute partneritega Hiinast videokonverentsi. Kaks hiinlast on isegi Vesteri palgal.

“Öelge nüüd ausalt, härra Vester, kuivõrd mudas te oma äridega olete?”

“Rahalises jamas võib olla Jürgen Vester, aga mitte minu ettevõtted.

Sest Premium Motors Grupi suurim võlausaldaja on minu pere.”

Ta tunnistab, et ei näinud ette Eesti majanduse kiiret allakäiku.

Siinkandis ei osteta enam mitmemiljonilisi autosid.

Läheme tagasi aastasse 2007. Vester haub grandioosseid plaane. Ta müüb Venemaale Gemballasid ja Wiesmanne. Värbab endise rahandusministri Mart Opmanni ellu viima laienemiskava, millega tahab luksuslike markide ning Hiina autodega hõivata Baltikumi ja Skandinaavia turud.

Põhjamaalasi oota vad Hiina maasturid Landwind ja Shuanghuan CEO, samuti väikeauto Benny.

Paraku jääb Hiina autode tähelend ära – neid ei tohi Euroopa Liidus müüa. Premium Motorsi börsileminekuplaan kukub läbi.

Vester võtab DnB Nordi pangast 50 miljonit krooni laenu, et püstitada Nõmmele uus autokeskus. Ehitus algab liiga hilja. Büroopindade hinnad kukuvad kolm korda ning maja ei saa valmis. Pank nõuab raha tagasi.

“Te võite iriseda, et Vester, loll, üritas Eestis Hiina autosid müüa.

Moskva on aga Hiina sõidukeid juba täis. Ma olen kolm aastat ajast eest,” uhkustab Vester.

Loovutas äriosalused naisele

Sügisel 2009 lähevad Vesteri ja Opmanni teed “sõbralikult” lahku.

Vester: “Ei ütleks, et tahtsime parimat, aga välja tuli nagu alati.

Majandus kukkus liiga kiiresti kokku. Võib-olla oligi aeg auto äriga lõpparve teha.”

Julgen avaldada heameelt, et Eestis sai suurte ja ebapraktiliste autode võidukäik läbi. “Kas pole tore, et meil on autopedede kultuur hääbumas. Hummer ei ole praktiline auto!”

“Jah,” tunnistab Vester. “Meist saab üks “ilus” väikeautodega riik, nagu Taani, kus valgusfooride taga käib üks suur “seljakottide” võidujooks.”

Vester räägib ladusalt ja poetab jutu sekka salakavalaid muigeid. Ta ei kahetse midagi ja pillub aina uusi ideid ning vaatenurki. Jutu vahel pöördub korraks fotograafi poole: “Kuule, kas keegi on sind kunagi millegagi visanud?”

Eriliselt ägestub ta siis, kui küsin, miks loovutas ta hiljuti oma äriosalused naisele Piret Vesterile. “Kui keegi jobu väidab et viskasin oma naise tanki, tahaks seda venda siia,” ütleb ta ja ma mõtlen, et siis läheks ilmselt löömaks. “Kui mind rünnatakse, läheb bisnis edasi – see oli eesmärk.”

Eesti riik alistatakse majanduslikult

ERSP ja Kaitseliidu asutamise juures olnud Vester leiab, et Eesti on võrdlemisi mõttetu riik, mida pikas perspektiivis ootab hääbumine.

Ta on Tiit Vähi usku mees. Nagu Vähigi, kritiseerib ta innukalt valitsuse Vene-poliitikat – pronkssõduri teisaldamist, mis keeranud tuksi tema Moskva ärid, ning sõdimist gaasijuhtme vastu. “Eesti ei tooda midagi. Meie ainuke eripära on, et valdame vene keelt. Aga soomlased õpivad vene keele ära. Milleks meid siis veel vaja on?”

“Eestlane on orjarahvas, harjunud kartma ja peksa saama. Kui seda riiki tahetakse ära võtta, siis tehakse seda majanduslikult. AS Eesti Vabariigi eelarve on väiksem kui mõnel autotehasel – millest me üldse räägime?! Lähema kahe aasta jooksul müüakse meid lõplikult maha ja pekstakse eestlased vaiba alla!”

Ja seejuures väidab ta, et on patrioot!

Kuid... Hiina patrioot.

Uus bisnis: imikutoit ja vodkajoogid Hiinasse

“Pole pääsu, hiinlased tulevad. Soovitan kõigil ajakirjanikel hakata hiina keelt õppima,” ütleb Vester.

Tema uus firma Quantum Impex avaldab oma veebilehel vapustava legendi, mille abil üritatakse hiinlastele müüa väga mitmesugust Euroopa kaupa.

Legend viib meid 1989. aasta Lääne-Saksamaale. Just on langenud Berliini müür, kui Vester kohtub juhuslikult Karl-Richard von Quantelhoffiga, enam kui 300aastase traditsiooniga äriperekonna viimase pärijaga. Neist saavad head sõbrad ning Quantelhoffid pärandavad 2004. aastal Vesterile oma nime ja vapi, et see väärikaid traditsioone edasi kannaks.

“Kohtusin temaga ühes Lääne-Berliini kõrtsis. Vaatan, maja ees seisab Rolls-Royce, numbrimärgiga B9000. Hakkan seda uudistama, kui ühtäkki ilmub välja uhke kaabu ning rohelise, tammelehtedega kaunistatud pintsakuga mees, küsides, kas ma tahan temaga koos pilti teha. Ma tahtsin, ja nii see läks,” jutustab Vester.

Quantelhoffid kauplesid sajandeid tagasi üle Euroopa soola, raua, rukki, heeringa ja tubakaga. Hiljem seostati nendega uhkeid maju Tallinnas ja keemiatööstust Venemaal. Vester kasutab perekonna traditsioone, et ärida hiinlastele Salvesti imikutoitu, Vene helikoptereid ning 21kraadiseid vodkajooke.

Ta kinnitab, et Hiina on tulevik: “Täna varastavad hiinlased teiste ideid (Vester räägib oma hiinlasest äripartnerist, kellel on 80 dollarit maksev telekaga võlts-iPhone, mis peab vastu umbes kolm kuud – T. T.), kuid peagi istuvad nad USA riigiettevõtete nõukogudes ning jagavad mustanahalisele poisile korraldusi. Polnud juhus, et välisminister Clinton tegi oma esimese visiidi Hiina. Ta ei käinud manitsemas, et olete sead ja pange see CO2-vabrik kinni, ta käis armu palumas.”

TOOTENÄIDIS: 6,6 miljonit krooni maksev Gemballa, mis on üks kallemaid eales Eestisse toodud autosid.(Vallo Kruuser)