„Muusikanõunike“ podcasti uues osas tõmmatakse liistule uus räpp ja vana rock, muu hulgas võistlevad kriitikud, kes rutem Paavlisse saab.
Siim Aimla on Eesti üks tuntumaid instrumentaliste ning suures džässi- ja funkiarmastuses on ta nii ise loonud kui osalenud mitmetes koosseisudes. Värskes podcast’is „Bändilaager“ avab ta oma teekonna tagamaid.
Kaili Malts kirjutab, kuidas pop-miljärdär on USAs valimiskeerisesse tõmmatud ja kuivõrd olulist rolli ta võib selles mängida.
SWIFTI ERI | Kinnimakstud kontserdid, jalgpallikalendri nihutamine ja Swifti kasside nimelised kokteilid. Swiftist sai miljardär (12)
Peeter Kormašov uuris, kuidas miljardärist Taylor Swift ja swiftonoomika majandust mõjutavad.
Edasikaebamatule otsusele Taylori plaatide asjus jõudis žürii koosseisus Silvia Urgas ja Siim Kera.
Manna popiprintsess Liis Lemsalu uuest loost: see on rõõmsamatele inimestele kui mina (9)
Siri pani ise Raul Saaremetsa arvutis lugusid käima!Külaliskriitik Manna räägib „Muusikanõunikes“, et hindab popstaar Lemsalut kõrgelt, kuigi omal valikul tema muusikat ei kuulaks.
Koos kurjakuulutavalt krudisevate biitidega meenutab Manna uus album mingit riitust, hindab Lauri Tikerpe.
Peeter Kormašov hõljus Paavli Kultuurivabriku post-rokk-kontserdil une ja ärkveloleku piirimail.
„Edith Karlsoni töö jutustab pseudoprobleemidega tegelemisest ajal, kui maailm kukub kokku,“ räägib Eesti paviljoni korraldava KKEKi juht Peeter Kormašovile.
2023. aasta džässmuusikuks valitud Janno Trump tegeleb muusikaga juba ammu, kuid viimased aastad on tema vastu eriti helded olnud. Nüüd kroonib seda kõike värske album JT Conceptionilt.
Näitleja Kristjan Üksküla: „Tihti arvatakse, et inimesed, kes käivad kirikus, peavad end ideaalseks, tegelikult on vastupidi“ (34)
Tiiu Suvi portreteerib näitlejat, lavastajat ja muusikut Kristjan Üksküla, kes valmistub lavastama Esna mõisas Mrožeki absurdikomöödiat „Võluöö ulgumerel“.
„Huvivöönd“ on nagu praegune maailm, kus elame sõjas ja kriisi veerel, aga üritame selle mõju vältida, kirjutab Kaspar Viilup.
„Spioon armastuse majas“ on rännak naise sisemaailma, kus põimuvad võõrandumine, äng, sensuaalsus ja kirg, kirjutab Diana Koit.
Kriitikud sätivad paremusjärjestusse Eesti kinodes jooksvad linateosed.
„Sel teemal tuleb isegi sel juhul häält teha, kui see oli praegu juhus, sest see juhus sobitub väga hoiatavalt mustriga – valdava osa auhindadest on saanud mehed,“ nendib kirjanik Maarja Kangro.
„Ma ei näe oma häireid kui takistusi, vaid võimalusi leida lahendusi,“ ütleb Diana Põder, kelle tööd näitavad, et ATH on mitmekülgne ja varjatud haigus. Näitusel käis Peeter Kormašov.
Kunstnik Urmas Lüüs: kultuurkapitalis töötades tundsin, et oleksin tahtnud jagada toetusi vähematele inimestele (10)
„Raha jagades tuleb riskida, sest korüfee võib teha nõrga ja algaja tugeva näituse,“ räägib kunstnik Peeter Kormašovile.
Katariina Libe võrdles seriaali „One Day“ samast loost vändatud filmiga ja leidis, et vaadata tasuks neist vaid seriaali.
Ainult suunamudijatega palju ei saavuta ehk miks on Eestil vaja kultuuridiplomaatia strateegiat (14)
Miks esineb Zelenskõi suurtel rahvusvahelistel kultuurisündmusel? See on kultuuridiplomaatia. Eesti lugude ja ajaloo tutvustamine peaks olema riigi jaoks üks välispoliitilisi prioriteete, kirjutab TÜ muutuste juhtimise magistrant Saara Laurik.
Külaliskriitik Helen Sildna ütleb „Muusikanõunikes“, et just alanud Tallinn Music Weekist võib tulla üks aegade parimaid.
„Reiviplahvatus lennutas kokku väga palju erinevaid inimesi, narkootikumid kaotasid palju piire“ (1)
„Bassikultuur on folkkultuur,“ ütleb briti muusikaajakirjanik ja elektroonilise muusika entusiast Joe Muggs usutluses Andrei Liimetsale.
Kriitikud sätivad paremusjärjestusse Eesti kinodes jooksvad linateosed.
Nunnudest ossidest on saanud kaabakad. Kinos käis Peeter Kormašov.
Etenduskunstidesse on jõudnud TikToki ajastu. „Juba ka vanemad tippnäitlejad räägivad, millist aluspesu nad kannavad“ (11)
Märtsis esietendus Sõltumatu Tantsu Lava uute koreograafide sarja „Premiere“ raames Elle Viiese „Pastoraal“ ja Marta Jamsja „Heroina“. Katariina Libe kohtus lavastuste kunstnike Loora Kaubi ja Laura Põlluga.
„Olgem ausad“ on Areeni rubriik, kus kultuuriinimesed räägivad sellest, millest nad tavaliselt ei räägi.
Mae Lender luges raamatut, mille peategelane teab peast kõiki nimepäevasid.
Džässpianist Kirke Karja: mul on allergia selle vastu, kui räpivad inimesed, kel on kole pohmell (3)
Džässpianist Kirke Karja räägib podcast’is „Muusikanõunikud“, et Eesti jazz’is on kohati liiga palju mugavust.
Kui Markot Raat oleks suure kultuuri ja filmimaa tegija nagu Tarkovski, võiks ta olla ilmakuulus (2)
Peeter Sauter vaatas „Biwa järve 8 nägu“ ja talle meenus August Gailiti mõte, et kui keegi hakkab sulle rääkima armastusest, siis suru käsi talle suule ja käsi vait olla.
„Tulnuka“ radadel, viimase ossi otsingul: 15 aasta eest oli „rullnokk“ sõimusõna, nüüd on ta rahvuslik uhkus (27)
Kaasaja ühiskonna hipsteriteks ja ossideks lahterdamine on inimaju jaoks vajalik lihtsustus, aga reaalsus on pisut keerulisem, kirjutab Peeter Kormašov.